fredag 12 april 2013

Vår valpvakt !

Idag kom min extramatte hit och var valpvakt åt oss medan husse och matte jobbade. Hon var riktigt skojig. Vi busade med henne, hade dragkamp och hämtade våra leksaker när hon kastade dem, ja det vill säga när vi hann, för min plastmamma - Aylen var jättesnabb och hann ju före många gånger, och hon bråkade lite på oss om vi försökte ta leksaken då. Men ibland såg min extramatte till att bara vi - jag och "syskonen" - kunde hämta leksaken och då var det skoj.
Jag och "brorsan" råkade i luven på varandra några gånger, och en av gångerna gjorde jag illa mig lite i benet, men det gick snart över igen. Men dragkamp det var skoj.
Lite senare tog min extramatte med oss på promenad en och en. Inte särskilt långt, men i alla fall så vi fick gå ut ensamma med henne. Då hade hon en leksak med till mig som jag fick busa med, fast i koppel förstås. Ja för inkallning, som min extramatte kallar det, det vet jag inte så mycket om ännu.
När vi kom in igen och alla hade varit ute, då fick vi vår lunch. Då åt vi den i olika rum allihop, och det tyckte jag var lite jobbigt, men min extramatte envisades med att så skulle det vara, så jag åt upp min mat, även om det inte gick så fort, och sedan kändes det bra när vi kom ihop tillsammans allihop igen.
På eftermiddagen gick vi ut tillsammans alla tre "syskon" med min extramatte, medan Aylen fick stanna inomhus. Sedan var det Aylens tur att gå ut, och då fick vi vänta inomhus. Det var lite trist, men det gick ju det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar